Accelerate Rx

Az AccelerateRx egy különleges, intenzív, személyre szabott, világszínvonalú tanulást előkészítő és támogató program:

  1. komolyabb kognitív diszfunkcióval, elmaradással élőknek bármely életkorban,
  2. iskolakezdés előtt állóknak, akiknél nehézségek mutatkoznak.

A program minden olyan alapképességet fejleszt, amelyek a sikeres iskolakezdéshez és tanuláshoz feltétlenül szükségesek.

MERT MINDEN GYERMEK MEGÉRDEMLI A SIKERT, HOGY EGYENLŐ ESÉLYEKKEL INDULJON, ÉS ÖRÖM LEGYEN SZÁMÁRA A TANULÁS!

Kiknek ajánljuk a programot?

Azoknak a gyerekeknek, felnőtteknek, akiknél:

  • a kognitív képességek nagyon alacsony szintűek
  • komoly kognitív diszfunkció diagnosztizálható (pl. Down-szindróma, bizonyos organikus eredetű agyi diszfunkciók, agyi sérülések)
  • enyhe fokú értelmi fogyatékosság áll fenn.

Olyan gyerekeknek, akiknek a fejlődése erősen megkésett, legyen az:

  • beszédfejlődés elmaradás,
  • szenzomotoros integrációs problémák,
  • általános fejlődési elmaradás.

Hiánypótló, óriási értéket képviselő lehetőség ez számukra, látványos fejlődéssel és teljesen új perspektívákkal.

Tanulásban akadályozottság Agysérülés

➔ Olyan gyermekek számára, akiknek kognitív képességei elmaradnak az iskolaérett szinttől:

  • tanulási nehézség prognosztizálható,
  • esetleg már első osztályba járnak, de nem tudják megfelelően felvenni a tanultakat, s már rögtön az első hónapokban látszik a lemaradás (enyhe lemaradás vagy komolyabb tanulási nehézség, tanulási zavar esetén is).

Fontos, hogy az iskolakezdés ne a kudarcokról, a szorongásról és az önbizalom, önértékelés megtépázódásáról szóljon!

A program célja a jó alapozás, hogy a tanuláshoz szükséges képességek a lehető legmagasabb szintet érjék el rögtön a tanulási folyamat legelején.

Egy iskolaérett gyermek:

  • figyelme hosszabb időre leköthető
  • feladattudata kialakult
  • érzelmeit szabályozni, testi szükségleteit irányítani, késleltetni tudja
  • fizika erőnléte megfelelő
  • elemi mozgásai összerendezettek (ezek hiánya idegrendszeri éretlenségre utal, ami az olvasás-írás tanulásánál nehézséget okozhat)
  • ceruzafogása, jobb-bal kéz dominanciája kialakult
  • testsémája stabil
  • tud alkalmazkodni a szabályokhoz, képes az együttműködésre, bizalomteli kapcsolat kialakítására
  • el tudja fogadni, ha valami nem, vagy nem elsőre sikerül neki
  • képes beilleszkedni közösségbe, barátságokat kialakítani, elfogadni a társas érintkezés szabályait

MILYEN VESZÉLYEI LEHETNEK ANNAK, HA EGY GYERMEK ÚGY KERÜL ISKOLÁBA, HOGY KÉPESSÉGEI JELENTŐSEN ELMARADNAK A TANULÁSHOZ SZÜKSÉGES SZINTTŐL?

Tanulási nehézségek alakulhatnak ki, amelyek:

  • ⮚ szorongást, alacsony önértékelést, hangulati tüneteket válthatnak ki
  • ⮚ a tanulók azt élik meg, hogy társaikhoz képest rosszabbul teljesítenek, a sorozatos kudarcok hatására romlik az önbecsülésük, és ennek akár hosszú távú következményei is lehetnek
  • ⮚ az ilyen gyermekek könnyen perifériára kerülhetnek vagy válnak az osztály bohócává, így kompenzálva a tanulási nehézségeket

A szülők gyakran abban bíznak, hogy az otthon tapasztalt vagy az óvoda által jelzett tüneteket a gyermek majd „kinövi”.
Az igazság azonban az, hogy a legtöbb esetben nem így történik!
Az iskolaéretlenség tünetei csak tünetek: ezeknek valós oka van! Ezeket az okokat fel kell tárni!

MIBEN TÉR EL AZ ACCELERATE RX A HAGYOMÁNYOS FEJLESZTŐ PROGRAMOKTÓL?

  • a foglalkozások egyéniek
  • személyre szabottak (alapos mérés után a gyermek képességeihez igazítottak)
  • az iskolaérettséghez és a tanuláshoz szükséges valamennyi kognitív területet fejleszti
  • professzionális (az Amerikai Pszichológiai Társaság által is elfogadott kutatásokon alapuló kognitív programmal zajlanak)
  • rendkívül hatékony (idegrendszeri éretlenség, szenzoros integrációs zavar esetén is hat)

Accelerate Rx maradandó hatásai:

  • teljes iskolaérettség elérése, a tanulási képességek megalapozása
  • intelligencia növekedés
  • erősebb logikai-gondolkodási képesség
  • jobb beszédészlelés, nagyobb szókincs
  • jobb grafomotorika, összerendezettebb szem-kéz koordináció
  • biztosabb testkép, téri tájékozódás
  • megerősödő önszabályozási mechanizmusok, kevesebb frusztráció és ellenállás, dührohamok csökkenése
  • gyorsabb feldolgozási sebesség
  • jobb memória, erősebb koncentráció
  • erősebb önbizalom, megszűnő szorongás az iskolától
  • átfogó hatás, nem csupán a tanulási képességekre, de a viselkedésre, szociális kapcsolatokra is kihat.

Az AccalarateRx program indítását minden esetben egy átfogó vizsgálat előzi meg, amely minden alapképességet feltérképez, komplex képet ad a gyermek kognitív képességéről, idegrendszeri érettségéről. A felmérés része a Gibson-teszt kicsikre kifejlesztett változata, amelyet „Kezdeti szükséglet alapú mérésnek” nevezünk. Ennek angol rövidítése: INA (Initial Needs Assessment).

Mik ezek az alapképességek?

  • szenzomotoros integráció - a világ érzékelése az érzékszerveken át (mozgáskoordináció, finommotorika, dominanciák, vizuális és auditív észlelés)
  • kezdetleges számfogalom, korai numerikus megismerés (számolási műveletek alapja)
  • korai nyelvi, olvasási, írásbeli alapképességek (szövegértés és fogalmazás alapja)
  • végrehajtási funkciók (munkamemória, rugalmas gondolkodás, önkontroll, figyelem-koncentráció)
  • automatikus és magasabb szintű gondolkodási műveletek (összehasonlítás, logikai műveletek alapja)

Keressen minket! Kérjen további információt vagy időpontot iskolaérettségi vizsgálatra!

Vagy írjon nekünk!

ÜZENET KÜLDÉSE