Az autizmus spektrum zavar egy neurológiai, fejlődési zavar, amely az egész személyiségre kihat és egész életen át tartó „állapotként” írható le.
Az autizmus a tudomány jelenlegi állása szerint nem gyógyítható, azonban megfelelő, célzott terápiával a gyermekek állapota jelentős mértékben változtatható.

A spektrum zavar kifejezés azt jelenti, hogy a tünetek megjelenési formája és súlyossága jelentős mértékben különbözhet egymástól.
Bármilyen IQ (intelligencia hányados) mellett előfordulhat. Így autizmussal élő személyek lehetnek átlagos, kiemelkedő intellektusúak és akár értelmi sérültek is.

Bizonyos általánosságok azonban megfigyelhetők. A tünetek három fő területen jelentkezhetnek változatos formában és mértékben:

  • szociális készségek
  • kommunikáció
  • rugalmas viselkedésszervezés

Az autizmus jelei és tünetei:

  • kerülik a szemkontaktust
  • szociális kapcsolataik gyengék, nincsenek barátai
  • előfordulhat, hogy fizikai kapcsolattal szemben érdektelen vagy elutasító; ellenkező esetben gyakran próbál közeledni, csak nem megfelelő módon
  • beszédfejlődése megkésett, esetleg nem beszél, a beszédet nem használja kommunikációra (gyenge beszédhasználat, szokatlan hanghordozás)
  • ismétlődő „kényszermozgások” (kéztördelés, dülöngélés, repkedő kézmozgás)
  • rituális viselkedési formák (erős ragaszkodás a megszokott dolgokhoz, szokásokhoz, napi ritmushoz)
  • változásokkal szembeni ellenállás
  • heves érzelmi reakciók
  • problémák mások érzéseinek megértésében, empátiában
  • eltérés az érzékelés-észlelés területén – csökkent fájdalomérzés
  • érdeklődés, játék, aktivitás területén: szokatlan, sztereotip, repetitív tevékenységek, hobbik

Hogyan segíthet az agytréning?

Az autista emberek élete megkönnyíthető képességeik fejlesztésével. A BrainRx program azon kognitív képességeket erősíti, edzi, amelyek segítik a mindennapi életben való eligazodást, információfeldolgozást, a társas interakciókat, segít a rugalmas gondolkodás fejlődésében, önszabályozásban.

Eredmények, tapasztalatok:

1049 autista gyermek és felnőtt végezte el a BrainRx programot. A tréning előtti és utáni eredményeket a diagram mutatja:

A kognitív készségek teljesítményének átlagos növekedése 3.2 év volt

Gibson teszt
Jelentkezzen Gibson-tesztre, keressen minket telefonon, üzenetben


JELENTKEZÉS GIBSON-TESZTRE

A figyelem rendkívül fontos a hatékony tanulás, de a mindennapi életvezetés szempontjából is. Központi szerepet tölt be az ingerek közti szelektálás, az információfeldolgozás szempontjából. Napjainkban nagyon gyakori ennek a területnek az alulműködése.

A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) neurológiai természetű fejlődési rendellenesség, melynek vezető tünete a figyelemzavar, kísérő tünetei a hiperaktivitás, feledékenység, gyenge impulzuskontroll.

Ez ma az egyik leggyakrabban diagnosztizált gyermekkori kórkép.

Különböző mértékben, három fő területen jelentkezik zavar:

  • figyelmetlenség
  • impulzivitás
  • hiperaktivitás

Attól függően, mely tünetek a hangsúlyosak két fő megjelenési formájáról beszélhetünk:

  • figyelemzavaros típus, ami elsősorban tanulási nehézségek formájában jelentkezik
  • hiperaktív-impulzív típus, ami főként viselkedési problémák (dühkitörések, hangoskodás, túlmozgás) formájában érhető tetten.

Tünetei:

  • A gyermek nem tud feladatban maradni, elkalandozik, nem tudja befejezni azt, gyakran több dologba belekezd egyszerre
  • Nehézséget okoz a munka megszervezése
  • Munkája általában rendetlen, hanyag
  • Az instrukciókat nem tudja végigkövetni
  • Képtelen kivárni a sorát, gyakran bekiabál az órába, félbeszakít másokat
  • Képtelen ülve maradni, mindig babrál, matat, leejt…
  • Nehezére esik a szabálykövetés
  • Indulatait nehezen kontrollálja, hangulata gyakran ingadozik
  • Feledékenység, szétszórtság jellemzi, gyakran hagyja el dolgait

Mindemellett másodlagos tünetként alacsony tűrőképességet és önértékelést, valamint iskolai teljesítményzavart (alulteljesítést) figyelhetünk meg.


Hogyan segíthetünk?

Jelenleg az egyik leghatékonyabb figyelemvizsgálat a Tanulási Központunkban elérhető, amerikai fejlesztésű Gibson- teszt.

Programunk, a BrainRx kifejezetten azon kognitív képességeket fejleszti, edzi, amelyek elengedhetetlenek az ADHD eredményes terápiájában. A probléma kiváltó okát igyekszik kezelni – a gyengébb memóriát, feldolgozási sebességet, figyelmi funkciókat, illetve olyan agyi készségeket, amelyek elengedhetetlenek a fókuszáláshoz, tanuláshoz, a mindennapi élet feladatainak elvégzéséhez.

Tapasztalatok, eredmények:

Több, mint 6000 - ADHD diagnózisú gyermeknél és felnőttnél elvégzett - vizsgálat bizonyítja, hogy a BrainRx program elvégzése után, szignifikáns, pozitív változás mutatkozik

  • munkamemória
  • feldolgozási sebesség
  • komplex figyelmi készség
  • önszabályozás, önértékelés területein.

Gibson teszt
Amennyiben úgy gondolja, Önt vagy gyermekét érinti a probléma, jelentkezzen Gibson-tesztre
vagy keressen minket üzenetben, telefonon!


JELENTKEZÉS GIBSON-TESZTRE

Hogyan, mikor derül ki egy gyermekről, hogy tanulási zavara van? Akár már az óvodában mutatkoznak jelei? Mik a tünetei iskoláskorban? Hogyan segíthetünk?

Tanulási zavarnak tekintjük az intelligenciaszint alapján elvárhatónál jelentős mértékben gyengébb tanulási teljesítményt.
A tanulási zavart legtöbbször részképesség-kiesések, egyes területeken történt fejlődésbeli elmaradások okozzák.
A részképességzavarok nehezítik az iskolai tanulás során az olvasás, az írás és / vagy a számolás elsajátítását. A kudarcok gyakran másodlagos tünetekhez (szorongás, alacsony önértékelés, viselkedési, magatartási problémák) vezetnek. A tanulási zavar a korai időszakban alakul ki és tünetei felnőtt korban is fellelhetők. Kognitív és tanulási terápiával azonban kiválóan befolyásolható.

Komplex tanulási zavarok

  • Diszlexia (olvasás nehézsége)
  • Diszgráfia (írás, helyesírás nehézsége)
  • Diszkalkulia (számolási zavar, számolás nehézsége)

Írásban, olvasásban jelentkező tünetek:

  • betűtévesztések (látási, hallási kép alapján téveszt)
  • felesleges betűk, szótagok betoldása, kihagyása, cseréje
  • betűk sorrendjének, olvasás irányának felcserélése
  • szövegértés zavara (nem tud egyszerre a szöveg tartalmára és az olvasás technikájára koncentrálni)
  • lassú olvasási tempó
  • írászavar is társulhat a diszlexiához:
    • görcsös, rossz vonalvezetés, lassú írás sok betűtévesztéssel, betűkihagyással
    • hasonló írásmozdulattal kezdődő betűk tévesztése
    • szavak egybe- különírási nehézsége
    • hosszú és rövid magánhangzók, mássalhangzók
  • egyéb tünetek: nehézség az idegen nyelvek tanulásában, szegényes szókincs, a tanulási kudarcok nyomán másodlagos viselkedési, frusztrációs problémák

Számolási gyengeségre utaló jelek:

  • feltűnően sok időre van szükség a számolási feladatok megoldásához
  • mennyiségek, számok, nagyságok, formák rossz megítélése,
  • számolási szimbólumok (plusz, mínusz, szorzás) felcserélése
  • számjegyek kihagyása, cseréje
  • nehézségek a számsorok folytatásában; a tízes, százas, ezres számkörbe való átlépésben
  • téri, idői tájékozódás nehézsége
  • probléma a szöveges feladatok megértésében
  • nehézség a feladatok logikájának felfogásában

A tanulási zavarral küzdő gyermekek számára létezik olyan komplex program, amely az alacsony szinten, deficitesen működő részképességekre fókuszál, azokat erősíti, edzi.

Egyik leghatásosabb, maradandó eredményt kínáló program a BrainRx agytréning. Már pár hónapos, intenzív tréning után is minőségi változás tapasztalható a tanulási zavarral küzdő gyermekek életében, tanulmányi eredményeiben.

Gibson teszt
Amennyiben gyermeke tanulási zavarral küzd, jelentkezzen Gibson-tesztre,
vagy keressen minket üzenetben, telefonon!


JELENTKEZÉS GIBSON-TESZTRE

Vagy írjon nekünk!

ÜZENET KÜLDÉSE